Monday, October 21, 2019

TIPS BERHENTI KETUM SEAWAL 3 HARI

                                             
TIPS BERHENTI KETUM SEAWAL 3 HARI


Aku seorang peniaga jalanan yg meniaga kecil kecilan mencari nafkah untuk keluarga . Hari hari meniaga keluar pagi balik petang, maklumlah kerja macam aku ni memang penat dan stress kadang cuaca cerah, kadang gelap, inilah nasib peniaga jalanan.


Satu hari aku berkenalan dengan seorang kawan baru. Aku perhati dia ni selalu bawak air dalam botol. Aku tanya itu air ape. Dia cakap air ketum. Air ketum ni bagus untuk kencing manis dan bagi badan bertenaga.



Dia bagi aku try. Eh memang power la. Memang rasa sedap badan bila buat kerja. Aku pun mula amalkan. Masa tu stok sentiasa ada. Sebab ada kedai yg jual.


Bertahun jugaklah aku minum. Tapi aku mula perasan, makin lama aku nk kena minum banyak. Kalau tak dapat aku rasa sengal badan. Mana mana pegi nak kena bawak. Badan pun rasa malas je nak buat kerja.


Tanpa aku sedari business aku makin merudum. Sampai duit modal pun short. Hari² aku gadoh dengan istri sebab duit tak cukup dan aku banyak hari tak bukak gerai.


Satu hari tu stok putus. Aku jadi demam panas. Dua hari aku tersadai. Pinggang sakit tak boleh nak cerita. Cirit birit. Makan pun tak lalu. Memang azab sangat. Umpama kain buruk.





Istri aku tolong google penawar. Alhamdulillah jumpa dengan Teras Gold. Aku ikut je apa seller tu bagitau. Masa mula minum memang aku muntah. Tp lepas 3 hari aku rasa aku dah pulih. Rasa nak ketum memang dah takde. Badan pun dah rasa segar.


Start dari tu, aku memang tak sentuh dah ketum. Gara² ketum hidup aku hampir musnah. Business aku run semula. Alhamdulillah semakin bagus. Istri aku pun dah tak membebel. Keluarga kami makin bahagia dengan hadirnya cahaya mata.




Korang yg ade niat nak minum ketum, aku sarankan janganlah. Cariklah supplement lain klu korang nak tambah tenaga atau nak berubat.


Syukur pada Allah dah pulihkan aku. Dan terima kasih pada Teras Gold kerana jd asbab utk aku berhenti.
Sampai bila nak simpan masalah ketagihan tu?



Nak order

No comments:

Post a Comment